Porce GT3 SprintChallenge NorthEuropeanZone Team RelaaRacing

Porsche Sprint Challenge NEZ, Porsche Motorsportin nimi sarjalle, sarja ajetaan kuuden osakilpailun sarjana kaudella 2022, yksi Latviassa kaksi Virossa ja kolme osakilpailua Suomessa. Porschet ajavat myös Pohjois-Euroopan mestaruudesta NEZ:stä. Kaikki tämä kuudessa osakilpailussa, joissa olemme mukana ks. kilpailukalenteri.
Tiimimme tavoittelee sarjan Tiimi mestaruutta ja sitä kautta tiimin kuljettajien sijoittumista viiden parhaan joukkoon molemmissa sarjoissa.

Relaa Racing Team

Ammattimaista moottoriurheilua jo kuusi vuosikymmentä

Relaa Racing on ollut jo vuosia ajan hermolla, mitä tulee rata-ajon kilpa-autoluokkiin Suomessa. Suosittu Porsche Sports Cup, Porsche GT3 Cup Challenge -sarjat ovat olleet teamin ohjelmassa jo vuosia ja palkintokaappiin onkin kertynyt sarja-, luokka- ja osakilpailukohtaista menestystä. Jo kaudella 2017 ohjelmaan tullut Pohjois-Euroopan Mestaruus (NEZ) -sarja on myös vahvasti tavoitteena Relaa Racingin ohjelmassa.

Tutustu teamiimme ja sen toimintaan näillä sivuilla sekä seuraa kilpailukautta ja sen tapahtumia sivuilta tai Facebookistamme.

Lue lisää

Kilpailukalenteri 2022

29.-30.4. BATCC DEWALT GRAND PRIX BIKERNIEK
10.-11.6. BATCC BOTNIARING GRAND PRIX BOTNIARING
30.6-3.7. PORSCHE FESTIVAL ESTONIA PORSCHERING
22.-28.7 PORSCHE SPORTS CUP WEEKEND KYMIRING
12.-13.8 BATCC PÄRNU SUMMER RACE PORSCHERING

26.-27.8

PORSCHE CLUB FESTIVAL FINLAND ALASTARO

 

 

 

Ajankohtaista

Ajankohtaista

  • Uutiset

01.05.2022 07:38:36

Relaa Racing korkkasi kauden Bikerniekissä - "Pirttilahti näytti paikkansa kärkikahinoissa"

..

Kauhajokelainen Relaa Racing avasi kauden Latvian Bikerniekin moottoriradalla vappuna. Tiimin tämän kauden ohjelmassa on tuttuun tapaan Porschen Sprint Challenge NEZ -sarja, joka koostuu kuudesta osakilpailusta. Riikan osakilpailu oli osa BTCC-sarjaa, joten ilmassa oli suuren urheilujuhlan tuntua. Avausosakilpailu oli myös heti sieltä haasteellisimmasta päästä johtuen kovasta keskinopeudesta ja paikoin kapeasta radasta.

Nopean radan niksit oppi kuitenkin nopeasti tiimin Junior Program -kuljettaja Nikolas Pirttilahti, joka kellotti aika-ajojen kuudenneksi nopeimman ajan ja oli samalla nopein vanhemman generaation autoista jääden pohjista ainoastaan 1,1 sekuntia. Ensimmäistä kauttaan GT-autoilla ajava 18-vuotias kuljettajalupaus oli kierrokseensa tyytyväinen.

-En nyt heti pysty kertomaan, mitä pystyisin parantaa. Varmasti uudemmat autot ovat täällä jonkin verran nopeampia, mutta kokonaisuuteen olen ihan tyytyväinen, kommentoi Pirttilahti välittömästi aika-ajon jälkeen.

Raimo Niemi jäi niukasti aika-ajon toisen osion ulkopuolelle ollen 12:sta. Nykyään tosissaan, mutta ei vakavissaan ajava konkari hieman harmitteli, ettei löytänyt sopivaa väliä nopealle kierrokselle, mutta oli kuitenkin tyytyväinen parantuneeseen vauhtiin. Niemen sydäntä lämmitti myös sarjaan ilmoittautuneiden kuljettajien määrä.

-Nyt ei riittänyt paukut kympin kärkeen, vaikka aika parani 1,3 sekuntia. On tämä nautinto vetää tällä uudella autolla ja tässä on taas ihan eri fiilis, kun viivalla on näin paljon autoja, iloitsi Niemi aika-ajon jälkeen.

Lauantaina ajettiin kaksi kilpailulähtöä, joista Pirttilahden tulokseksi tuli sijat seitsemän ja kymmenen. Sijoitukset eivät varsinaisesti lämmittäneet menestykseen tottuneen juniorin mieltä, mutta nuorukainen näki viikonlopussa myös paljon hyvää.

-Vauhtia oli, mutta en vaan päässyt ohi. Yritin välillä ulkokautta, mutta rata oli niin likainen, että pito hävisi ihan täysin, jos linjalta lähti pois. Kokonaisuudessaan viikonloppu oli kuitenkin positiivinen ja paljon lähti oppia matkaan. Kyllä ne sijoitukset tästä paranevat kauden edetessä.

Kaikkiaan 16 kuljettajan joukosta Niemi kirjasi itselleen sijoitukset 12. ja 11. Viikonlopun suorituksen koko tiimin osalta Niemi näki positiivisena.

-Oma vauhti ei nyt riittänyt kympin kärkeen tällä kertaa, mutta tiimi toimi hienosti. Meillä oli nyt uudet insinööriopiskelijat ensimmäistä kertaa mukana varsinaisessa kilpailussa ja he suoriutuivat oikein hienosti "vanhojen" tuella. Jos kilpailullisesti mietitään niin Nikolas näytti paikkansa kärkikahinoissa ja tästä on oikein hyvä ja jatkaa kautta, kun siirrytään hitaammille radoille.

Sarja jatkuu Botniaringillä 10.-11.6.2022.