Porce GT3 SprintChallenge NorthEuropeanZone Team RelaaRacing

Porsche Sprint Challenge NEZ, Porsche Motorsportin nimi sarjalle, sarja ajetaan neljän osakilpailun sarjana kaudella 2021, yksi Virossa ja kolme osakilpailua Suomessa. Porschet ajavat myös Pohjois-Euroopan mestaruudesta NEZ:stä. Kaikki tämä neljässä osakilpailussa, joissa olemme mukana ks. kilpailukalenteri.
Tiimimme tavoittelee sarjan Tiimi mestaruutta ja sitä kautta tiimin kuljettajien sijoittumista viiden parhaan joukkoon molemmissa sarjoissa.

Relaa Racing Team

Ammattimaista moottoriurheilua jo kuusi vuosikymmentä

Relaa Racing on ollut jo vuosia ajan hermolla, mitä tulee rata-ajon kilpa-autoluokkiin Suomessa. Suosittu Porsche Sports Cup, Porsche GT3 Cup Challenge -sarjat ovat olleet teamin ohjelmassa jo vuosia ja palkintokaappiin onkin kertynyt sarja-, luokka- ja osakilpailukohtaista menestystä. Jo kaudella 2017 ohjelmaan tullut Pohjois-Euroopan Mestaruus (NEZ) -sarja on myös vahvasti tavoitteena Relaa Racingin ohjelmassa.

Tutustu teamiimme ja sen toimintaan näillä sivuilla sekä seuraa kilpailukautta ja sen tapahtumia sivuilta tai Facebookistamme.

Lue lisää

Kilpailukalenteri 2021

21.-22.5. Porsche Sports Cup Weekend Ahvenisto
2.-3.7. Porsche Sports Cup Weekend Pärnu
6.-7.8. Porsche Sports Cup Weekend KymiRing
27.-29.8. Porsche Club Festival Finland Alastaro

 

Ajankohtaista

Ajankohtaista

  • Uutiset

01.08.2021 16:34:10

Sadekeli vesitti Pöntisen voittohaaveet

..

Relaa Racing osallistui poikkeuksellisesti vain yhden kuljettajan voimin Jurvan Botniaringillä ajettuun Porsche Sprint Challenge NEZ viikonloppuun. Nuori Junior Program-kuljettaja Tuomas Pöntinen aloitti viikonlopun vahvasti kirjauttamalla nopeimman kierrosajan perjantain harjoituksissa. Aika-ajo ja kilpailulähdöt eivät kuitenkaan onnistuneet täydellisesti.

- Aika-ajossa ensimmäiset kierrokset ajettiin märällä. Rata kuitenkin kuivui niin nopeasti, että loppuvaiheessa olisi pitänyt olla kuivankelin renkaat. Emil (Westman) ajoi slickseillä sekunnin kovempaa ja Jim (Rautiainen) ehti myös edelle, mutta kolmas ruutu on varmasti ihan kelpo paikka lähteä kisaan, ennusti Pöntinen aika-ajon jälkeen.

Jurvassa ajettiin kaksi kilpailulähtöä, joista toinen lauantaina ja toinen sunnuntaina. Lauantain lähtöön sateen kastelema rata alkoi uhkaavasti kuivua, mutta oli kuitenkin pääosin märkä. Pöntinen teki ainoana kuljettajana päätöksen lähteä kuivankelin renkailla radalle. Ratkaisu osoittautui vääräksi, vaikka kilpailun nopein kierros kirjattiinkin Pöntiselle.

- Ihan oma valinta oli ja otan siitä vastuun. Jos lähtö olisi viivästynyt edes 5 minuuttia niin olisin voittanut. Nyt hävisin alkukierroksilla liikaa, vaikka lopussa olinkin porukan nopein. Positiivista on kuitenkin pohja-ajan tuoma paalupaikka huomiseen kilpailuun.

Lähdön voitti Jim Rautiainen, toiseksi ajoi Emil Westman. Kolmanneksi korkeimmat pisteet vei Viron Thomas Kangro ja Pöntisen sijoitus oli lopulta neljäs.

Sunnuntain kilpailussa rengasvalintaa ei tarvinnut arpoa. Rata oli erittäin märkä ja tällä kertaa kaikki kuljettajat lähtivät sadekelin renkailla matkaan. Pöntinen johti alkukierrokset, mutta sen jälkeen Jim Rautiainen pyyhälsi ohi eikä Tuomas pystynyt enää vastaamaan vauhtiin ja sijoitus oli lopulta toinen.

-Onnittelut Jimille! En vaan pystynyt vastaamaan vauhtiin, vaikka miten yritin. Renkaat oli samat, millä ajoin aika-ajot eikä niissä ollut enää paras mahdollinen pito. Sarjajohdossa kuitenkin, vaikka se voitto ei vieläkään tullut. Nyt on ajettu neljä kertaa toiseksi ja voitto on kuitenkin se, mitä tavoitellaan eli ei tässä täysin tyytyväinen voi olla, päätti Pöntinen.

Sarja jatkuu Kymiringillä jo ensi viikonloppuna.