Porce GT3 SprintChallenge NorthEuropeanZone Team RelaaRacing

Porsche Sprint Challenge NEZ, joka on uusi Motorsportin nimi sarjalle, sarja ajetaan viiden osakilpailun sarjana kaudella 2019, yksi Latviassa, yksi Virossa ja kolme osakilpailua Suomessa. Porschet ajavat myös Pohjois-Euroopan mestaruudesta NEZ:stä. Kaikki tämä viidessä osakilpailussa, joissa olemme mukana ks. kilpailukalenteri.
Tiimimme tavoittelee sarjan Tiimi mestaruutta ja sitä kautta tiimin kuljettajien sijoittumista viiden parhaan joukkoon molemmissa sarjoissa.

Relaa Racing Team

Ammattimaista moottoriurheilua jo viisi vuosikymmentä

Relaa Racing on ollut jo vuosia ajan hermolla, mitä tulee rata-ajon kilpa-autoluokkiin Suomessa. Suosittu Porsche Sports Cup, Porsche GT3 Cup Challenge -sarjat ovat olleet teamin ohjelmassa jo vuosia ja palkintokaappiin onkin kertynyt sarja-, luokka- ja osakilpailukohtaista menestystä. Jo kaudella 2017 ohjelmaan tullut Pohjois-Euroopan Mestaruus (NEZ) -sarja on myös vahvasti tavoitteena Relaa Racingin ohjelmassa.

Tutustu teamiimme ja sen toimintaan näillä sivuilla sekä seuraa kilpailukautta ja sen tapahtumia sivuilta tai Facebookistamme.

Lue lisää

Kilpailukalenteri 2019

10.-12.5. Riga (LAT)
7.-9.6. Ahvenisto Hämeenlinna (FIN)
28.-30.6. Pärnu (EST)
26.-27.7. Kemora, Veteli (FIN)
23.-24.8. Alastaro (FIN)
Porsche Festival
21.-22.9. Pärnu (EST)
1 h:n Endurance

 

Ajankohtaista

Ajankohtaista

  • Uutiset

25.08.2016 20:12:59

Relaa Racing hakemaan jättipottia kauden viimeisestä kilpailusta

Kauhajokelaisella Porsche-tiimillä, Relaa Racingilla on edessään jännityksentäyteinen viikonloppu Porsche GT3 Cupin viimeisessä osakilpailussa Alastarolla, sillä tallin kuljettajista Emil Westman on kiinni kuljettajien mestaruudessa, Raimo Niemi pronssissa ja talli itse tiimimestaruudessa.

19-vuotias Emil Westman on tehnyt murskaavaa jälkeä kauden kisoissa. Ennen kauden viimeistä kisaa Junior Program -ohjelmassa ajava Westman johtaa toisena olevaa Raimo Kullia 33,5 pisteellä. Nuoren miehen sävelet Alastarolle ovat selvät.

- On tätä jo odotettukin, että pääsee taas Porschen rattiin. Hieman pidempi tauko on ollut tosiaan tässä välissä, mutta olen kyllä ajanut kilpaa Endurance-sarjassa ja V1600:lla. Sen verran ollaan laskutoimituksia tehty, että mikäli Raimo Kulli voittaa, niin minun pitää olla neljän parhaan joukossa. Oikeastaan vain Kullin tekemiset kiinnostavat ja kilpaa siis pitää todellakin ajaa. Terveisten ajeluun ei ole varaa ja keskitytään tietysti tiimin kanssa tähänkin kisaan yhtä täysillä kuin kaikkiin muihinkin, Westman pohtii ennen kauden viimeistä kilpailua.

Raimo Niemi starttasi kauteen 2016 uudella autolla, sillä hän sai alleen hartaasti odotetun luokka 4:n Porschen, joka on Porsche Motorsportin tehtaan uusin ja tuorein kilpa-automalli.

Botniaringin kesäkuisen ulosajon jälkeen autoon on viimeinkin saatu kaikki puuttuvat osat Porschen tehtaalta. Alastarolle Niemi lähtee puolustamaan omia asetelmiaan, mutta myös saalistamaan tiimimestaruutta.

- Aivan ensiksi meidän täytyy tehdä kaikkemme, että Emil voittaa mestaruuden. Toki teen itsekin edelleen parhaani ja katsotaan mihin se kuljettajien pisteissä riittää, mutta erityisesti haluan myös tehdä kaikkeni Relaa Racingin tiimimestaruuden eteen. Nyt on saatu Porscheen kaikki osat Saksan tehtaalta perille ja autoon, kun se meni kesäkuussa Botniaringillä varsinkin etupäästä säpäleiksi. Perjantaina haetaan säädöt kohdilleen ja lauantaina painetaan kaasu pohjaa, Niemi lupaa.

Relaa Racingin kolmatta autoa ajaa jälleen Roope Rinne-Laturi, joka nähtiin myös viime kisassa Botniaringillä. Rinne-Laturin tavoite Alastarolla on saada lisää kokemusta ja parantaa tuloksiaan.

- Todella innolla odotan, että pääsee taas ajamaan Porschella kilpaa, se oli ihan mahtavaa jo viime kisassa. Tykkään paljon myös Alastaron radasta, joten hieno kilpailupäivä on lauantaina varmasti tulossa. Tässä välissä olen pitänyt vähän lomaa sekä tehnyt töitä, joten nyt on mukava päästä taas kilpailemaan oikein tosissaan. Alastarolla on tavoite ajaa ehjät kisalähdöt ja parantaa Botniaringin tuloksia, Rinne-Laturi ennakoi.

Kuva: Marika Koliseva
Teksti: Sami Kolsi