Porce GT3 SprintChallenge NorthEuropeanZone Team RelaaRacing

Porsche Sprint Challenge NEZ, joka on uusi Motorsportin nimi sarjalle, sarja ajetaan viiden osakilpailun sarjana kaudella 2019, yksi Latviassa, yksi Virossa ja kolme osakilpailua Suomessa. Porschet ajavat myös Pohjois-Euroopan mestaruudesta NEZ:stä. Kaikki tämä viidessä osakilpailussa, joissa olemme mukana ks. kilpailukalenteri.
Tiimimme tavoittelee sarjan Tiimi mestaruutta ja sitä kautta tiimin kuljettajien sijoittumista viiden parhaan joukkoon molemmissa sarjoissa.

Relaa Racing Team

Ammattimaista moottoriurheilua jo viisi vuosikymmentä

Relaa Racing on ollut jo vuosia ajan hermolla, mitä tulee rata-ajon kilpa-autoluokkiin Suomessa. Suosittu Porsche Sports Cup, Porsche GT3 Cup Challenge -sarjat ovat olleet teamin ohjelmassa jo vuosia ja palkintokaappiin onkin kertynyt sarja-, luokka- ja osakilpailukohtaista menestystä. Jo kaudella 2017 ohjelmaan tullut Pohjois-Euroopan Mestaruus (NEZ) -sarja on myös vahvasti tavoitteena Relaa Racingin ohjelmassa.

Tutustu teamiimme ja sen toimintaan näillä sivuilla sekä seuraa kilpailukautta ja sen tapahtumia sivuilta tai Facebookistamme.

Lue lisää

Kilpailukalenteri 2019

10.-12.5. Riga (LAT)
7.-9.6. Ahvenisto Hämeenlinna (FIN)
28.-30.6. Pärnu (EST)
26.-27.7. Kemora, Veteli (FIN)
23.-24.8. Alastaro (FIN)
Porsche Festival
21.-22.9. Pärnu (EST)
1 h:n Endurance

 

Ajankohtaista

Ajankohtaista

  • Kausi 2013

17.04.2013 12:12:17

Relaa Racing hioo jo kynsiään

Kauhajoelta käsin kilpaileva Relaa Racing alkaa pikku hiljaa olla valmis kauden 2013 otteluihin.

Kaudesta 2013 tuleekin perin erilainen, sillä mukana on vakituisesti kolme, "mustan hevosen" ollessa mukana peräti neljä Relaa-Porschea viivalla! Lisäksi uusi huoltorekka valmistuu hyvää vauhtia ja varmistaa omalta osaltana paitsi sujuvat huoltokuljetukset, myös sen, että kotimaan ratojen varikot ovat yhtä isoa kuljetusyksikköä tukkoisempia ja ahtaampia.

Raimo Niemi jatkaa tutusti IKH-sinivalkoisella 997:llaan, mutta nyt on alla merkin ja mallin viimeisin sana, joka on aiempia GT3-versioita mm. leveämpi. Raimo on keskittynyt kauteen tuttuun tyyliin eli painanut "airopleinillä pisnetin perässä" pitkin maailmaa, mutta ei huolta, siihen menetelmään Raimo on jo ajat sitten tottunut!
Raimo Niemi hakee jälleen lähtöjen kokonaisvoittoja ja korkeita sijoituksia muutenkin ja tähtää myös luokkapisteissä piikkiin.

Timo ja Niko Pirilä vastaavat huollosta ja Kirsi sekä Viivi Niemi kaikesta, minkä muut unohtavat tai eivät osaa....
Huoltojoukot ovat saaneet merkittävän vahvistuksen,kun R.Niemi Racingin toiminnan vahva mies Jarmo "Jamppa" Kanto liittyi Relaan huoltoryhmään. Jampalla on huoltomiesuransa aikana rallireissuilla syötyjen eri ravintoloiden pippuripihvien syöntiennätys. Lähes 50 erilaista on listalla....

Hollolan myrkynkeittäjä alias apteekkari Tapio Rytilä ajaa Relaa Racingin vuokra-autoa ja on asettanut päämääräksi kylmän rauhallisesti mitalikahinat luokassaan ja miksei osakilpailulähdöissäkin.
Ohimoita ei ainakaan juili eikä iskias kiusaa sen paremmin Tapsaa kuin teamiakaan, sillä tyylikkäästi väritetyssä Porschessa on vauhdissa mukana Burana Cabs!

Myös Tapsalla vaimo vastaa taustalla kaikesta, mikä vaatii hyvää muistia ja hermoja.. Niin ne naiset aina.

Aikanaan musiikkihommissa Seinähullujen Kai Luodesta tituleerattiin "maailman vanhimmaksi elossa olevaksi roudariksi".

Olisiko Tuisku Urpiala jotain samansuuntaista sitten rata-ajojen kuskipuolella? Ihan yks ja hailee, sillä vaikka ikä alkaa ajokortin mukaan seiskalla niin sielultaan Tuiskulla on satavarmasti vastikään sotilaspassista muste kuivunut!

Tiedossa on, että Tuiskulla on tallessa myöskin jämä rannerasvatuubista, jonka Patrik Wiik pikkukloppina unohti Tuiskun matkailuautoon.Siis sitä samaa rasvaa, jota hän laittoi kerran ja heti Lefa&kump. hävisivät! Tuubinloppu on talven aikana löytynyt...

Puskan Mikillä ja kumppaneilla on tuttuun tyyliin jakari ja ruuvari haalarin perstaskussa - trasselitukkoa unohtamatta!